e-Doręczenia w placówkach publicznych
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Służą do komunikacji z podmiotami publicznymi oraz podmiotami niepublicznymi (w tym obywatelami).
Od początku działania e-Doręczeń nadano blisko 30 milionów przesyłek i założono ponad 1,7 miliona adresów do doręczeń elektronicznych.
Korzyści z używania e-Doręczeń
• Bezpieczeństwo treści – korespondencja jest zabezpieczona przed zmianą treści.
• Wiarygodność korespondencji – nadawca oraz adresat są jednoznacznie identyfikowani.
• Bezpieczeństwo prawne – e-Doręczenia są zgodne z regulacjami europejskimi (eIDAS).
• Kompleksowość działania – korespondencję można wysyłać do osób fizycznych, osób prawnych oraz podmiotów administracji publicznej.
• Przejrzystość procesów – czas każdej czynności w procesie potwierdza kwalifikowany znacznik czasu.
• Oszczędność czasu – korespondencja nadawana i odbierana elektronicznie, bez konieczności wizyty na poczcie.
• Zmniejszenie kosztów – przesyłki nadawane przez e-Doręczenia są znacznie tańsze od tradycyjnych przesyłek poleconych.
Szczegółowe informacje o zasadach korzystania z e-Doręczeń oraz skutkach obowiązujących przepisów można znaleźć na stronie internetowej poświęconej e-Doręczeniom https://www.gov.pl/e-doreczenia
Zachęcamy do korzystania z przygotowanych materiałów, w tym z:
• przewodnika „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia?”,
• instrukcji,
• filmów instruktażowych,
• ulotek i plakatów.